14 martie 2008

Cosmote a pierdut in Romania 45 milioane de dolari

Cosmote Romania a incheiat prima jumatate a acestui an cu o pierdere neta de 44,9 milioane euro, ce reflecta investitiile semnificative realizate pentru dezvoltarea activitatilor comerciale

In primele sase luni ale anului, Cosmote a inregistrat venituri din servicii de 14 milioane euro, iar valoarea EBITDA (profitul inainte de impozitare, depreciere si amortizare) a fost de minus 30,5 milioane euro. Pierderea este cauzata, potrivit oficialilor companiei, investitiilor masive in vederea asigurarii succesului sau pe piata si atingerea obiectivelor sale pe termen lung. in primii 3 ani de operare in Romania, investitiile realizate se vor ridica la 450 de milioane de euro si vizeaza in principal extinderea retelei de acoperire, dezvoltarea canalelor de distributie si lansarea produselor accesibile.

Blended ARPU (venitul mediu per utilizator servicii cartela si abonament) a fost de 5,4 euro, dar se asteapta sa creasca odata cu marirea bazei de clienti si imbunatatirea acoperirii. Numarul clientilor companiei a ajuns, la finele lunii iunie, la 531.619 de clienti, reprezentand o cota de piata de aproximativ patru la suta.

Din cei peste jumatate de milion de clienti, circa 86% sunt utilizatori de servicii preplatite. Prin prisma serviciilor si produselor accesibile lansate, Cosmote a atras un numar de 256.098 de clienti noi in al doilea trimestru al anului 2006 (aprilie - iunie).

"Operatiunea din Romania, inca la inceputul dezvoltarii sale, face progrese semnificative, iar noi alocam resursele necesare succesului sau pe termen lung", a declarat, citat de Rompres Evangelos Martigopoulos, director general executiv Cosmote Group.

Cosmote acopera trei sferturi din Romania

Operatorul de telefonie mobila si-a extins reteaua de acoperire in timp record la 90% din populatie si 75% din teritoriu. Cu scopul de a oferi servicii de telefonie mobila de calitate, Cosmote isi va continua investitiile in dezvoltarea retelei de acoperire, astfel incat sa ajunga la acelasi nivel cu ceilalti operatori de pe piata pana la finele anului 2006.

Prin parteneriate strategice si colaborari cu dealeri independenti, Cosmote si-a extins si reteaua de distributie, ajungand in prezent la peste 540 de magazine in toata tara, fata de 260 de magazine la finele anului 2005. Aceasta reprezinta o crestere cu peste 100 la suta intr-un interval de numai sase luni. Produsele preplatite sunt distribuite prin peste 10.000 de puncte de vanzare la nivel national. in urma achizitiei lantului de distributie Germanos, Cosmote Romania va beneficia de un avantaj competitiv semnificativ in efortul de a atrage noi clienti si a-si implementa strategia comerciala.

Cosmote Group, prezent in Grecia, Romania, Bulgaria, Albania si Fosta Republica Iugoslava Macedonia, a inregistrat in prima jumatate a anului 2006 venituri operationale de 1,037 milioane euro, mai mari cu 31 la suta fata de aceeasi perioada a anului trecut. Valoarea consolidata a EBITDA a fost de 394,6 milioane euro, inregistrand o crestere de aproape 14% fata de primul trimestru al anului 2005. Veniturile nete ale grupului in primul trimestru al anului curent au fost de peste 156,7 milioane de euro.

La sfarsitul primului semestru al anului 2006, Orange Romania, liderul pietei autohtone, a inregistrat venituri de 504 milioane de euro, in crestere fata de cele 406 milioane de euro obtinute in perioada similara a anului precedent. Orange Romania a raportat un numar total de 7,2 milioane de clienti, cu 26% mai mult fata de primul semestru al anului precedent cand operatorul de telefonie mobila avea 5,72 de milioane de utilizatori. In trimestrul al doilea al anului, insa, Orange a adaugat doar circa 100.000 de clienti noi.

Subsidiara autohtona a Vodafone, a inregistrat un numar de 6,735 milioane de clienti la finele lunii iunie, cu 351.000 mai mult decat la finele primului trimestru a anului. Compania nu si-a facut inca publice rezultatele sale financiare aferente primelor sase luni din 2006.

sursa: Wall-Street

SDnet revolutioneaza distributia de presa

Outsourcing Factory Inc. a lansat noua versiune a soluţiei ERP - SDnet, menită să faciliteze activitatea de back-office a departamentelor de distribuţie, financiar şi management din cadrul editurilor de presă din România.

SDnet este o soluţie de tip Enterprise Resource Planning, special concepută pentru editurile de presă din România, ce sprijină activităţiile departamentelor de distribuţie şi contabilitate. Totodată, SDnet este suport persoanelor de decizie, în stabilirea strategiilor optime.

Cum revoluţionează SDnet distribuţia de presă?

SDnet optimizează întreaga activitate de distribuţie a editurilor de presă prin preluarea comenzilor, urmărirea vânzărilor, a livrărilor şi a returelor, prin generarea automată a facturilor, a avizelor şi a etichetelor şi prin înregistrarea şi urmărirea plăţilor făcute.

SDnet a fost creat pentru a reduce cu până la 60% timpul aferent procesului de distribuţie prin gestionarea automatizată a tuturor informaţiilor dependente de clienţi, tiraje, comenzi, facturări şi plăţi. Deasemenea, prin folosirea sistemului SDnet, necesarul de personal din departamentul de distribuţie poate fi redus cu până la 50%, având astfel posibilitatea de a investi resursa umană în dezvoltarea altor departamente din cadrul editurii.

Informaţiile înregistrate în sistem sunt accesibile în orice moment şi din orice locaţie, printr-o reţea de tip VPN (Virtual Private Network) sau prin Internet. Este posibilă vizualizarea, în timp real, a rapoartelor aferente activităţilor de vânzări şi financiare, fiind astfel, un suport incontestabil în stabilirea strategiilor de dezvoltare. SDnet ajută la arhivarea tuturor informaţiilor legate de clienţi şi de publicaţiile reprezentate de editură şi asigură, totodată, securitatea informaţiilor înregistrate.

Structura SDnet:

Modulul Clienţi permite manipularea listelor de clienţi existenţi, identificarea rapida a informaţiilor şi editarea de noi înregistrări (clienţi şi persoane de contact).

Modulul Produse oferă acces la situaţia stocurilor, la editarea produselor şi structurarea lor în categorii de apariţie, la definirea ediţiilor de apariţie şi la înregistrarea stocurilor.

Modulul Abonamente asigură atât editarea şi cartarea acestora, precum şi gestionarea clienţilor de abonamente.

Modulul Comenzi facilitează cartarea pe ediţii, generarea tirajelor, optimizarea comenzilor către clienţii de difuzare, editarea avizelor (de livrare, de retur, sau suplimentare), urmărirea comenzilor (cereri, livrări, reture), realizarea de rapoarte privind comenzile generate şi avizele editate, posibilitatea de a transfera, în mod direct, tot istoricul din sau în fişiere de tip Excel.

Modulul Facturi permite generarea automată a facturilor (livrare, stornare, retur), tipărirea acestora, ştergerea şi identificarea uşoară a celor dorite.

Modulul Încasări permite vizualizarea situaţiilor încasărilor raportată la clienţi, date de înregistrare sau categorii de clienţi.

Modulul Rapoarte asigură vizualizarea în timp real a situaţiilor comenzilor, vânzărilor, încasărilor, clienţilor şi subclienţilor, oferă informaţii referitoare la contabilitatea clienţilor, generează calendare Livrat-Vândut-Retur, jurnale de vânzări, tiraje lunare, declaraţia BRAT şi realizează topuri pe vânzările realizate.

Modulul Etichete permite editarea etichetelor pentru distribuitorii de abonamente sau vânzare cu bucata şi generarea borderoului pentru tipografie.

Modulul Administrare asigură crearea permisiunilor de utilizare şi definirea coordonatelor folosite în sistem.

Aşadar, SDnet devine partenerul râvnit în distribuţia de presă!

Oana Dereli
Marketing Manager
Outsourcing Factory Inc.
www.outsourcing-factory.com


Sf. Spiridon 11, Sect.2, Bucuresti
Tel: 021-2122654
Fax: 021-2123070
www.SDnet.ro

Vulnerabilitate în Microsoft PowerPoint

A fost raportată o vulnerabilitate în Microsoft PowerPoint ce poate fi exploatată de atacatori pentru a compromite un sistem afectat.

Vulnerabilitatea este cauzată de o eroare nespecificată ce poate apărea la prelucrarea anumitor şiruri de date dintr-un document special modificat. Exploatarea cu succes permite execuţia de cod arbitrar.

Versiunile afectate sunt: Microsoft Office 2000, Microsoft Office 2003 Professional Edition, Microsoft Office 2003 Small Business Edition, Microsoft Office 2003 Standard Edition, Microsoft Office 2003 Student and Teacher Edition, Microsoft Office PowerPoint 2003 Viewer, Microsoft Office XP, Microsoft PowerPoint 2000, Microsoft PowerPoint 2002, Microsoft Powerpoint 2003. Momentan nu se cunosc soluţii lansate de producător. Este recomandat să nu deschideţi documente ce provin din surse ce nu prezintă încredere.

Sursa: Neogen

3 ... 2 ... 1 ... Web site lansat de Cratima!

"Actiune!" Aceasta este ideea care trebuia sa fie memorabila pentru vizitatorii site-ului http://www.dvdnowkiosks.com/ Site-ul a reusit sa atraga numerosi vizitatori imediat dupa lansare. Pentru programatorii web si graficienii Cratima, faptul ca web site-ul a atras atentia inca de la lansare nu doar prin design, ci si prin elementele tehnice incluse, era un motiv in plus de bucurie.

DVDNow Kiosks, Inc. este o companie din Vancouver, Canada. Compania a dezvoltat unul din cele mai reusite sisteme de inchiriere automata de DVD-uri de pe piata nord-americana. Acest lucru este cu atat mai important cu cat in Europa terminalele automate de inchirieri de DVD-uri au avut un succes rasunator, reusind sa se impuna in fata magazinelor de inchirieri clasice.

Este important pentru Cratima ca prin realizarea unui web site sa urmeze cat mai fidel ideea de baza a companiei: solutii livrate la timp. Site-ul de DVDNow Rental Kiosks urmeaza aceasta directie. Terminalele promovate pe web site furnizeaza clientilor o metoda rapida, eficienta si convenabila de a inchiria cele mai bune DVD-uri si jocuri video.

Scopul site-ului este de a pune in legatura DVDNow, companie furnizoare de sisteme automate de inchirieri DVD-uri, cu companii care pot gazdui astfel de sisteme. Pe web site, acest scop se reflecta in faptul ca partea dedicata contactului direct din partea vizitatorilor cu DVDNow se face printr-un formular de contact.

Clientul a dorit posibilitatea ca viitorii parteneri de afaceri sa poata sa aiba o idee clara despre tot procesul prin care un client va introduce un card bancar in automatul de inchirieri DVD-uri, va introduce datele cardului, va selecta DVD-ul, il va primi, iar apoi il va returna. Pentru aceasta, graficienii Cratima au realizat o animatie Flash care prezinta in detaliu fiecare din aceste etape.

Un element atipic pe web site-ul companiei DVD Now Kiosks, alaturi de prezentarea Flash, este si existenta unei rubrici de intrebari frecvente. Pagina a fost creata special pentru vizitatorii care doresc mai multe informatii rapid, fara a parcurge mult text sau a fi nevoiti sa contacteze compania. DVDNow a incercat sa raspunda celor mai comune intrebari puse de clientii sai.

Pentru clientii care doresc alte amanunte, exista un formular de contact, alaturi de o linie telefonica dedicata vanzarilor si una suportului tehnic.

Faptul ca inca un client al Cratima este mai aproape de scopul sau - timp mai scurt de satisfacere a nevoilor -, este un motiv de mandrie pentru echipa Cratima.

Pe masura ce Cratima va realiza noi site-uri impresionante pentru clienti, veti fi informati.

Modalitate de contact:
Adresa: Str. Sirenelor Nr. 3, Bucuresti, 050856, Romania
Telefon: +40 21 410 20 27, +40 21 410 59 76
+40 21 402 81 76, +40 21 402 89 19
Telefon/Fax: +40 21 315 76 12
E-mail: office@cratima.com
Web site: www.cratima.com

Colortrac lanseaza scannerele SmartLF Gx25 format A1

Compania britanica Colortrac Ltd, lider al producatorilor de scanere CIS de format mare, a anuntat extinderea liniei de productie a seriei SmartLF Gx, bazate pe tehnologia CCD cu modelele Gx25 de format A1 (25”). Gama Gx25 distribuita in Romania prin Z Spot Media SRL prezinta si avantajul unor preturi foarte competitive, pornind de la 3800 EUR fara TVA.

Noua gama acopera un nou segment al pietei de imaging oferind o solutie perfecta clientilor ce foloseau pana acum servicii externe de scanare, copiere si digitizare a documentelor. Acesti clienti, pentru care costul mare al unui scanner reprezenta un impediment sau nu era justificat in raport cu volumul de lucru, pot gasi acum solutia ideala in modelele Colortrac SmartLF Gx25.

Scanerele Gx25 sunt destinate arhitectilor, graficienilor. inginerilor in constructii, utilaje, utilitati, proiectantilor din industria petroliera si a gazelor, companiilor miniere precum si altor industrii unde este necesarea scanarea, reproducerea, digitizarea si distributia informatiilor si imaginilor continute in documente format mare.

Noile modele beneficiaza de ultimele progrese tehnologice oferind o exceptionala rezolutie optica de 1200dpi obtinuta prin tehnologia CCD. Scanerele permit captura de imagine si copiere rapida si de inalta calitate pentru documente de format A1 (cu latime maxima de 25”/ 63.5mm pe lungime nelimitata) fie ca este vorba de fotografii format panoramic, lucrari arhitecturale, planuri de ansamblu, imagini din satelit, harti sau chiar de desene grafice, postere, opere de arta – orice originale ce necesita captura de imagine monocrom (alb-negru) sau color la rezolutii intre 100 si 9600dpi. Versiunile GxT ale acestei game permit scanarea originalelor de grosime mai mare (max 20mm grosime) cum ar fi de exemplu originale montate pe diverse panouri.

Graham Tinn, Director General al Colortrac Ltd. a declarat "SmartLF Gx25 este a doua gama Colortrac care incorporeaza inovatoarea camera digitala ultra-compacta (DCU) de 1200dpi bazata pe tehnologia CCD. Seria SmartLF Gx, pozitioneaza Colortrac ca singurul producator de scanere format mare, ce ofera atat scanere CIS cat si CCD. Accesul la ambele tehnologii de captura a imaginii permite clientilor nostrii sa aleaga cel mai potrivit scanner pentru aplicatiile lor, beneficiind in acelasi timp de filosofia SmartLF ~ calitate inalta, performante bune si un excelent cost al investitiei.”

Gama SmartLF Gx25 este disponibila in trei versiuni: scaner monocrom, color si color express, fiecare model putand fi un-gradat rapid si usor, printr-un simplu e-mail. Astfel, clientii pot alege scanerul potrivit pentru proiectele lor, avand totodata certitudinea ca isi pot imbunatati sistemul de scanare pe viitor.

Colortrac Ltd (Marea Britanie), producator al scannerelor format mare SmartLF este o companie dedicata dezvoltarii solutiilor profesionale pentru captura si procesarea imaginilor format mare. Castigatoare a Queens Award pentru Performante la Export in 1999, Colortrac dispune de facilitati de productie si dezvoltare in Cambridge (Marea Britanie), Beijing & Suzhou (China) precum si Golden (SUA).

Produsele Colortrac sunt disponibile in Romania prin Z Spot Media, firma specializata in echipamente format mare pentru scanare, printare, copiere, laminare, in calitate de distribuitor autorizat al producatorului. Firma ofera clientilor produse si servicii complete pentru printare, plotare, laminare, copiere, scanare, software. Printre marcile distribuite de firma se mai numara Canon, HP, Scan2CAD, Copam, Epson, Rabbit, ICO, Xerox etc.

Specialistii firmei va stau la dispozitie pentru orice informatii si detalii suplimentare despre gama de scanere format mare SmartLF Gx. (http://www.zspotmedia.ro)

AOL elimina taxele pentru membrii

AOL se pare ca va elimina taxele pentru serviciile cum ar fi detinerea cont e-mail AOL.com, pentru a pastra mebrii si in cazul in care migreaza la alt furnizor de Internet.

Multi abonati AOL au abandonat serviciul in anii perecedenti. Compania a pierdut aproape 30% din abonati din septembrie 2002, urmarind cresterile la Google si Yahoo.

In primul trimestru al anului 2006, veniturile au scazut 7% fata de anul trecut. Insa veniturile din promovare au crescut 26% an dupa an.

Vara trecuta AOL a relansat situl AOL.com pentru a oferi publicului larg continut disponibil pana atunci doar abonatilor.

Membrii AOL platesc taxe lunare intre $14.95 si $25.90 in functie de optiunile alese, cum ar fi aplicatii browser, video player, toolbar sau adresa email AOL.com.

In paralel, AOL ofera serviciu email bazat pe web, care a fost intotdeauna gratuit

Sursa: SmartNews

Colortrac anunta lansarea noilor scannere format mare SmartLF Gx 42 (A0)

Producatorul britanic Colortrac a anuntat lansarea noilor modele de scannere format mare, SmartLF Gx 42 bazate pe tehnologia CCD ca produse destinate scanarii si copierii la inalta rezolutie a documentelor format mare (A0, B0)

Colortrac, cel mai mare producator de scannere CIS de format mare, a anuntat lansarea noilor modele de scannere SmartLF Gx 42, distribuite in Romania prin Z Spot Media SRL Aceasta gama de scannere furnizeaza o excelenta rezolutie optica de 1200dpi obtinuta prin tehnologia CCD si este destinata obtinerii de scanari si copieri rapide, de calitate superioara, a documentelor format mare (A0, B0) cum ar fi: fotografii, imagini capturate de sateliti, lucrari de arta, desene, planse si schite tehnice, postere precum si alte lucrari care contin detalii fine si care necesita o gama foarte larga de culori intr-o paleta dinamica.

Aceste scannere de format 42" (105 cm) vor captura cu precizie cele mai fine detalii ale hartilor, desenelor ingineresti, planurilor si randarilor arhitecturale ale multor altor documente tehnice, in format monocrom sau color, la rezolutii cuprinse intre 100 si 9600 dpi. Documentele scanate pot varia intre 15 cm (6") si 120 cm (48") latime in timp ca lungimea acestora poate fi nelimitata. Exista disponibile si versiunile GxT de scannere format mare care pot scana documente de pana la 20 mm grosime. Scannerele SmartLF Gx 42 sunt ideale pentru utilizatorii profesionisti, centre de copiere, birouri de design, firme de proiectare, topografie, GIS, AEC

Scannerul A0 SmartLF Gx 42 este disponibil in trei variante: monocrom, color si color expres, toate prezente in oferta Z Spot Media SRL, distribuitorul oficial al Colortrac in Romania. Avantajul oferit de producator – unic pe piata de specialitate - este posibilitatea realizarii upgrade-ul la un model superior al scannerului, acesta facandu-se rapid, la sediul clientului, printr-un simplu email. In acest fel clientii pot achizitiona scannerul potrivit pentru cerintele lor curente avand totodata posibilitatea imbunatatirii acestuia la orice moment dorit.

"SmartLF Gx 42 este primul scanner Colortrac care include o camera digitala miniaturizata (DCU) ce utilizeaza tehnologia CCD pentru obtinerea unei rezolutii optice record de 1200 dpi. In urmatoarele luni vor fi lansate si scannere de 25” (pentru formate A1) si 54" (pentru formate mai mari de A0), in vederea innoirii complete a liniei de scannere CCD. Intrarea in productie a scannerelor SmartLF Gx pozitioneaza Colortrac drept singurul producator de scannere de format mare care ofera atat tehnologia CIS cat si CCD pentru scanare. Astfel clientii nostri pot alege cel mai potrivit scanner pentru aplicatiile lor, beneficiind de filosofia SmartLF: “Calitate mare, performante superioare si valorificarea excelenta a investitiei." a declarat Graham Tinn, Director General al Colortrac Ltd.

Colortrac Ltd (Marea Britanie), producator al scannerelor format mare SmartLF este o companie dedicata dezvoltarii solutiilor profesionale pentru captura si procesarea imaginilor format mare. Castigatoare a Queens Award pentru Performante la Export in 1999, Colortrac dispune de facilitati de productie si dezvoltare in Cambridge (Marea Britanie), Beijing & Suzhou (China) precum si Golden (SUA).

Produsele Colortrac sunt disponibile in Romania prin Z Spot Media, firma specializata in echipamente format mare pentru scanare, printare, copiere, laminare, in calitate de distribuitor autorizat al producatorului.

Yahoo! are cea mai mare arhiva din lume

Portalul american de Internet Yahoo! a afirmat că în prezent dispune de un index de pagini web de două ori mai mare decât principalul său concurent, motorul de căutare on-line Google. Potrivit unuia din directorii Yahoo, Jennifer Stephens, în prezent colecţia de date utilizată de Yahoo a depăşit cifra de 20 de miliarde de documente, imagini şi fişiere audio şi video. În schimb, rivalul Google a dezvăluit că nu dispune de mai mult de opt miliarde de documente inventariate.

Un alt responsabil din cadrul Yahoo!, Tim Mayer, a precizat că firma a colectat aproximativ 19,2 miliarde documente, 1,67 miliarde imagini şi aproximativ 50 de milioane de fişiere audio şi video. Sursa citată a dezvăluit că Yahoo! a început să utilizeze programe informatice care caută toată documentele care circulă pe web pe care le inventariază apoi. Mai mult, aceste căutări de documente sunt actualizate constant pentru a fi aduse la zi.

Yahoo şi Google sunt angajate într-o competiţie strânsă pentru a obţine poziţia de lider în rândul utilizatorilor de internet care caută informaţii on-line.

Google vrea sa vanda alte 14,16 milioane actiuni

Popularul motor de căutare on-line Google Inc. a solicitat aprobarea Comisiei pentru supravegherea operaţiunilor bursiere americane, Securities and Exchange Commission - SEC, pentru a putea vinde alte 14,16 milioane acţiuni obişnuite clasa A, informează AP.

Anunţul intervine la un an de la demararea operaţiuni de cotare publică iniţială (IPO) la data de 19 august 2004, când acţiunile Google au început să fie cotate public la valoarea de 85 dolari.

În perioada care a trecut de atunci şi până în prezent, acţiunile Google şi-au triplat valoarea, terminând şedinţa de tranzacţionare de miercuri la bursa electronică Nasdaq la valoarea de 285,10 dolari. Dacă acest preţ se va menţine valoarea estimată a celor 14,16 milioane noi acţiuni se ridică la aproximativ 4,04 miliarde dolari.

Google a anunţat că intenţionează să utilizeze veniturile nete rezultate din această operaţiune pentru a-şi majora capitalul de lucru, cheltuielile de capital şi pentru posibile achiziţii de activităţi complementare, tehnologie şi alte active. La terminarea acestei operaţiuni, firma a estimat că ar urma să existe 191,1 milioane acţiuni obişnuite clasa A.

Sursa: Rompres

Aplicatia ROUTE 66 Mobile 2005 prezentata la BINARY

ROUTE 66 Mobile 2005 este prima solutie de navigatie onboard pentru telefoanele mobile inteligente (smarphones). Aplicatia transforma telefonul mobil intr-un puternic sistem de navigatie, cu un grad de detaliere pana la nivelul numerelor de casa.

ROUTE 66 este o companie internationala care concepe si dezvolta software pentru harti digitale interactive. In viziunea companiei, sistemele de informatii geografice (GIS) sunt bunuri de larg consum. Prin urmare, aplicatiile ROUTE 66 sunt destinate calculatoarelor personale, PDA-urilor (Personal Digital Assistant), PNA-urilor (Personal Navigation Assistant) si telefoanelor mobile inteligente (smartphones).

ROUTE 66 este prima firma din lume care a realizat un sistem complet si independent de navigatie pentru telefoanele mobile de ultima generatie conectate la un receptor GPS Bluetooth - ROUTE 66 mobile 2005.

Aplicatia este realizata in exclusivitate in Romania, de catre Divizia de Cercetare-Dezvoltare Software din Brasov.

ROUTE 66 Mobile 2005 are o acoperire geografica de peste 4.325.000 de kilometri de drum din Europa de Vest si peste 54.000.000 de numere de casa.

Aplicatia ofera instructiuni de conducere vocale si pe ecran in 15 limbi, inclusiv in limba romana. Pe harta mai sunt afisate peste 700.000 de puncte de interes (hoteluri, restaurante, benzinarii etc).

Datele geografice sunt identice cu cele instalate pe sistemele de navigatie ale autoturismelor de lux si au acelasi grad de detaliere. Provin, practic, de la aceiasi furnizori. Dar ROUTE 66 Mobile 2005 este un produs care se adreseaza publicului larg si care costa de zece ori mai putin.

Aplicatia mai ofera posibilitatea de a primi in informatii despre trafic timp real (ambuteiaje, lucrari sau blocaje ale drumurilor etc).

Utilizarea ROUTE 66 Mobile 2005 este gratuita, nu presupune nici un fel de costuri catre operatorii de telefonie mobila

Informatii suplimentare sunt disponibile online la adresa www.route66.ro.

Sursa: Comunicatedepresa.ro

Flamingo ofera cel mai mic pret din Romania

Flamingo a lansat un program dinamic (Batem orice pret) ce are drept principal castigator clientul: la achizitia oricarui produs aflat in catalogul promotional al lunii in curs, clientul va plati cel mai mic pret de pe piata pentru acel produs.

Practic, serviciul „Batem orice pret” consta in oferirea pretului competitiei in momentul achizitiei unui produs din catalogul promo, daca pretul produsului Flamingo este mai ridicat decat cel aratat de client, dovada facandu-se prin probe extrem de simple: telefon, fax, site etc.

Serviciul este disponibil in oricare din magazinele Flamingo si in fiecare magazin va exista personal specializat pentru a-l aplica.

„Suntem primii care lansam acest tip de serviciu in Romania ca o noua dovada a politicii noastre de pionierat prin care am deschis drumul de atatea ori pe piata noastra de IT&C: primul notebook fabricat in Romania - Navigator, primul calculator pentru utilizarea de masa – Coral, prima firma de IT care desfasoara retail in afara tarii, prima listare de succes la bursa a unei companii din industrie. Asadar, ne folosim expertiza interna si internationala acumulata in aproape 11 ani de activitate pentru a crea valoare nu numai pentru Flamingo ci si pentru clientii si actionarii nostri”, a declarat domnul Eduard Samson – Vicepresedinte Flamingo Computers.

Sursa: Comunicatedepresa.ro

ADCO isi certifica valoarea prin IBM Express Portfolio

Preocupata de calitatea serviciilor si a produselor software pe care le promoveaza, firma ADCO Development & Consulting a dezvoltat parteneriatul deja existent cu IBM. Incepand cu 27 septembrie a.c. aplicatia AS eManage, implementata in cadrul companiilor de talie mijlocie, a fost acceptata in programul IBM Express Portfolio.

Parteneriatul cu IBM dateaza din anul 2003 si autentifica implicarea echipei ADCO Development & Consulting in dezvoltarea afacerii clientilor sai. In urma includerii in programul IBM Value Advantage Plus, aplicatia AS eManage a fost promovata si recunoscuta pe piata, iar IBM Express Portfolio reprezinta o garantie in plus a calitatii si a eficientei.

Alaturi de celalalte aplicatii software personalizate, AS eManage este dezvoltata pe platforma IBM Lotus Notes si face parte din gama AS (Absolutely Smart Management Solutions).

Managementul contactelor, a activitatilor zilnice, generarea de rapoarte, indexarea documentelor si accesul securizat pe diferite niveluri sunt facilitati asigurate prin implementarea aplicatiei AS eManage.

Caracteristica generala a aplicatiilor AS este capacitatea de personalizare pe baza profilului si a cerintelor companiei-client.

Pentru mai multe informatii accesati website-ul companiei: www.adcodevelopment.ro.

Andreea Bahrin
ADCO Development & Consulting

Tel/Fax: 031.100.6649
andreea.bahrin@adcodevelopment.ro

SysCAD Solutions devine distribuitor GPS Thales Navigation

Incepand din noiembrie 2005 firma SysCAD Solutions ofera specialistilor in topografie, geodezie si GIS solutiile GPS ale producatorului francez Thales Navigation.

Infiintat in urma cu peste 100 de ani, grupul Thales realizeaza produse si servicii in domeniul electronicii cu aplicatii pentru industria aerospatiala, sectorul militar si al echipamentelor de securitate. In domeniul masuratorilor terestre Thales reprezinta unul din liderii mondiali, furnizand specialistilor solutii GPS complete, performante si eficiente

Firma SysCAD Solutions este o companie romaneasca privata specializata in furnizarea de echipamente topografice si GPS, produse software pentru proiectare (CAD, GIS, AEC).Printre produsele distribuite se numara statii totale, teodolite, nivele topografice, accesori topografice (mire, jaloane, trepiede, sisteme de prisme), solutii GPS, produse de firme de renume precum Pentax Precision Instruments - Japonia, South Surveying & Mapping Instruments si Suzhou FOIF – China.

Noua solutie GPS a producatorului francez, ProMark3 extinde filozofia Thales de a oferi un sistem usor de utilizat pentru topografi, avand incluse toate cerintele hardware si software pentru a realiza masuratori statice, stop & go si cinematic precum si proiecte GIS/mappings. ProMark3 este cel mai ieftin sistem GPS care permite efectuarea masuratorilor si post procesarea datelorn fara investitii suplimentare in echipamente si instruire.

Pentru mai multe detalii despre produsele Thales Navigation, specialistii SysCAD va stau la dispozitie la:

Tel/fax: 021 444 0188
office@cadsolutions.ro

Metromind lanseaza Oxygen

Metromind a lansat Oxygen, o solutie de administrare a siteului web la indemnana oricarui necunoscator.

In editia de acest an a Binary, cel mai mare targ de IT din sud estul Europei, Metromind a lansat Oxygen. Oxygen este o aplicatie web prin care orice persoana, indiferent de pregatirea ei in IT, poate sa-si modifice structura si continutul siteului companiei prin doar cateva clickuri.

Se pot administra stiri, articole, produse si servicii. Programul se mai ocupa de asemenea cu optimizarea pentru motoare de cautare si cu campanii de newslettere.

Astfel toti cei interesati isi pot transforma siteul web intr-o masina de vanzari.

Mai multe detalii pe www.oxygen-cms.com si pe www.metromind.ro.

Astral Online Ultra

Astral Telecom a lansat in aceasta luna un nou abonament de servicii de Internet: Astral Online Ultra. Lansarea acestui abonament marcheaza o noua etapa in definirea conceptului de servicii de Internet Broadband in Romania, acesta fiind de 5 ori mai rapid decat celelalte conexiuni din portofoliul de servicii destinate persoanelor fizice, clienti ai companiei Astral si de cca 36 de ori mai rapid decat orice conexiune dial-up.

Valoarea noului abonament de servicii de Internet,Astral OnLine Ultra este de 26.5 euro si la acest pret include super viteza de acces in Internet de pana la 1,5 Mbps, trafic nelimitat, casuta de email si modem oferit gratuit, in custodie.

Astral OnLine Ultra este parte integranta din pachetul de servicii Astral TriPlay dar poate fi achizitionat atat individual cat si impreuna cu celelalte servicii. Pachetul de servicii Astral TriPlay include Astral OnLine (Servicii de Internet), Astral TeleFix (servicii de telefonie fixa) si Astral CATV (servicii de televiziune prin cablu).

“Astral OnLine Ultra este in acest moment cea mai rapida conexiune de Internet pentru persoane fizice, oferita vreodata de un operator de servicii de comunicatii electronice din Romania. Incepand cu momentul liberalizarii pietei de comunicatii electronice, piata utilizatorilor de servicii de Internet a devenit extraordinar de dinamica in ceea ce priveste cerintele de viteza, conectivitate, trafic necesar si de securitate pe care clientii le solicita, in special datorita orientarii strategiei noastre catre oferirea de servicii de tip triple-play.

Comparativ cu anii trecuti si in special cu ultimul an, in urma impachetarii acestor servicii de conectivitate la Internet si adaugarea de servicii de televiziune prin cablu si de telefonie fixa am inregistrat anual cresteri record ale numarului de clienti persoane fizice. Practic numai in ultimul an baza noastra de clienti persoane fizice a crescut in medie cu cca 45% pentru serviciile de Internet si cu 35% pentru serviciile de telefonie.

Acest lucru ne-a determinat sa regandim in totalitate serviciile noastre destinate persoanelor fizice si sa punem un accent din ce in ce mai mare pe pe flexibilitatea impachetarii serviciilor si pe calitate, pe cresterea nivelului de interactiune cu clientii nostri, pe reducerea timpilor de instalare si pe realizarea de cercetari de piata care sa contribuie la o mai buna intelegere a nevoilor acestora de comunicare si de interrelationare cu reprezentantii nostri.

Mai mult decat atat suntem pregatiti datorita pozitiei pe care am castigat-o in prezent pe piata, ca parte a celui mai mare operator de servicii de cablu din afara SUA, sa raspundem cat mai agresiv reactiilor pietei. Prin urmare, strategia noastra in perioada urmatoare este aceea de a deveni nu numai furnizorul cu cele mai apreciate servicii integrate de comunicatii electronice, cat mai ales cel mai apreciat furnizor de servicii integrate din Romania”, declara Calin Geru, Manager Marketing Internet, Date si Telefonie in Astral.

Sursa: www.astral.ro

Nokia cumpara Intellisync Corporation

Intellisync Corporation, furnizor de sisteme de mesagerie wireless independente de platformă, va fi preluat de Nokia pentru o sumă aproximată la 430 milioane USD.

Acţionarii Intellisync vor încasa 5,25 USD per acţiune. Cu ajutorul produselor Intellisync, cei de la Nokia susţin că clienţii lor vor putea conecta "practic orice dispozitiv la orice sursă de date, aplicaţie, ori reţea, oferind abilităţi companiilor de a face mobilitatea o modalitate de facto pentru derularea afacerilor".

Woodson Hobbs - preşedinte şi CEO Intellisync a declarat că "echipele noaste combinate vor prezenta întreprinderilor şi operatorilor cea mai atractivă ofertă de mobilitate din lume. Poziţia de lider de piaţă a Intellisync - în ariile: push email independent de platformă, a managementului de dispozitive şi sisteme, a dezvoltării de aplicaţii mobile, în mesageria integrată, a sincronizării de date, ca şi cea a securităţii mobile - reprezintă validarea succesului obţinut de companie atât cu operatorii de telecomunicaţii cât şi cu întreprinderile".

Achiziţia va fi complet finalizată într-un interval de 3-4 luni, trebuind încă obţinute avize favorabile de la organismele de reglementare, pe lângă acordul acţionarilor Intellisync.


Sursa: Agora

Interes francez in privatizarile romanesti din telecomunicatii

Prezent la reuniunea Consiliului Transporturi, Telecomunicatii si Energie al Uniunii Europene la Bruxelles, Belgia, Ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Zsolt Nagy, a avut o serie de intalniri bilaterale cu reprezentantii mai multor guverne europene.

Astfel, Zsolt Nagy s-a intalnit cu ministrul italian al comunicatiilor Mario Landolfi. Discutia s-a axat asupra strategiei italiene de broadband si a celei de trecere de la transmisia de tip analog la cea de tip digital. Italia a reusit sa extinda reteaua de tip broadband de la 300.000 utilizatori in 2001 la aproximativ 7.000.000 de utilizatori in 2005, folosind resurse financiare minimale, prin subventii directe acordate cetatenilor. Romania definitiveaza in acest moment strategia de broadband. Conform datelor furnizate de ANRC, in Romania existau la data de 30.06.2005, 522.331 conexiuni in banda larga.

Un alt subiect important abordat a fost trecerea de la transmisia de tip analog la cea de tip digital, realizata de catre guvernul italian tot cu ajutorul subventiilor acordate cetatenilor pentru achizitionarea decodoarelor necesare. Guvernul italian mizeaza pe aceasta digitalizare pentru a creste interactivitatea intre guvern si cetateni, prin programe de tip "T-government".

In cadrul intalnirii cu ministrul francez Francois Loos, ministrul delegat pentru Industrie, au fost discutate problemele legate de colaborarea economica dintre cele doua tari. Franta este al treilea partener comercial al Romaniei (al treilea importator si al patrulea furnizor) si ramane unul dintre cei mai importanti parteneri comerciali al Romaniei. Ministrul Zsolt Nagy a prezentat situatia domeniului IT&C in Romania, subliniind atuurile acestuia (rata foarte mare de crestere anuala, mediul investitional favorabil, etc). Ministrul francez a insistat asupra ideii organizarii unei vizite de lucru in Franta a unei delegatii romane formate din oficiali si reprezentanti ai mediului de afaceri in primul semestru al anului viitor, dat fiind si interesul sporit al partii franceze fata de privatizarile care au loc in Romania in domeniul telecomunicatiilor si in contextul existentei Memorandumului de Intelegere intre Romania si Franta in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor.

Seria intalnirilor prilejuite de Consiliul Transporturi, Telecomunicatii si Energie al Uniunii Europene a continuat cu cea dintre Ministrul Zsolt Nagy si delegatia poloneza, pe parcursul careia partile si-au exprimat disponibilitatea coordonarii eforturilor in vederea adoptarii unei pozitii comune in cadrul dezbaterilor europene. Oficialii polonezi si-au oferit sprijinul privind acordarea consultantei pentru implementarea standardelor de telecomunicatii si tehnologia informatiei si programele europene din domeniu.

Sursa: MCTI

SysCAD Solutions prezent la Simpozionul de Masuratori Terestre

In perioada 17-18 noiembrie la Casa de Cultura a Ministerului Administratiei si Internelor a avut loc Simpozionul de Masuratori Terestre, organizat de APGCG si Facultatea de Geodezie cu ocazia implinirii a 50 de ani de la infiintarea Facultatii de Geodezie Bucuresti.

Firma SysCAD Solutions SRL a participat la acest simpozion cu un stand propriu de prezentare a solutiilor pentru topografie, cadastru, geodezie si masuratori terestre. Echipamentele topografice de ultima generatie distribuite in Romania de SysCAD au atras atentia tuturor participantilor. Au fost prezentate statiile totale Pentax din seria R300NX, statiile topografice South seriile NTS si KTS, teodolite electronice si nivele automate Suzhou Foif precum si o gama larga de accesorii constand in trepiede, jaloane, prisme, rulete si roti de masurat. Specialistii firmei au organizat demostratii cu echipamentele prezentate si au raspuns intrebarilor participantilor.

Pe langa solutiile GPS 9600 & 9200 Polaris a fost prezentata si gama ProMark3 a renumitului producator Thales Navigation (Franta) cea mai noua solutie GPS care permite efectuarea masuratorilor si post procesarea datelor fara investitii suplimentare in echipamente si instruire.

Afluenta vizitatorilor a demonstrat interesul specialistilor romani in noile tehnologii si echipamente topografice si a confirmat hotararea firmei SysCAD Solutions de a participa si la alte simpozioane unde vor fi prezentate si solutii de scanare, plotare pentru domeniul GIS.

SysCAD Solutions este o companie romaneasca privata care ofera consultanta si solutii in domeniile CAD, GIS, topografie si cadastru.Echipamentele firmei si solutiile data de specialistii SysCAD au fost adoptate de firme importante precum Apa Nova, Daewoo Mangalia, Compania Nationala a Uraniului etc

Profitul Oracle in scadere

Oracle, lider mondial in productia de software pentru mediul de afaceri, a anuntat venituri, pentru al doilea trimestru al anului fiscal 2006, in America de Nord, de 3,3 miliarde de dolari, in crestere cu 19% fata de acelasi trimestru al acestui an, in timp ce, la nivel global, profitul a fost de 7,7 miliarde de dolari.

Veniturile nete, in America de Nord, in acelasi interval, au fost de 798 milioane de dolari, in scadere cu 2%, in timp ce veniturile nete globale, exceptand America de Nord, au fost de 972 milioane de dolari, mai mari cu 16% fata de perioada similara a anului trecut. O tendinta negativa s-a inregistrat si in cazul pretului actiunilor, acestea inregistrand un pret de 15 centi per actiune, cu doua procente mai putin decat in perioada similara a anului trecut. Aceste rezultate includ un impact negativ al cursului de 3%.

Veniturile din software ale companiei se cifreaza la valoarea de 5,3 miliarde de dolari, aproape jumatate provenind din America de Nord, cu 18% mai mult comparativ cu trimestrul doi al anului 2005. Vanzarea de licenþe pentru baze de date si platforma middleware a adus profituri de aproape 800 milioane de dolari, in crestere cu cinci procente.

„In ciuda unei deprecieri a dolarului cu 5%, am raportat venituri de 3,4 miliarde de dolari si castiguri per acþiune de 0,19 dolari”, afirma Safra Catz, presedinte si sef al seviciului financiar al corporatiei Oracle.

preluat Wall Street

Compania SOFTWIN a implinit 15 ani de activitate

Fondată în 1990, SOFTWIN reprezintă la această oră o forţă pe piaţa regională a soluţiilor, produselor şi serviciilor complexe de business bazate pe IT: peste 750 de angajaţi, prezenţă pe două continente şi patru ţări, peste 5.000 de proiecte dezvoltate pentru clienţi din întreaga lume şi o creştere anuală de peste 50% în ultimii 5 ani.

SOFTWIN este una din puţinele companii româneşti care au devenit multinaţionale. Peste 50 de americani, englezi, germani, spanioli sunt angajaţi SOFTWIN în birourile companiei din Germania, Marea Britanie, Spania şi SUA. SOFTWIN a creat familia de produse de securitate marca BitDefender, care a devenit cel mai vândut produs IT românesc în lume şi cea mai răspândită marcă românească pe Internet. BitDefender a cucerit în 2005 poziţia nr. 1 în topul celor mai vândute produse software în magazinele franceze şi locul 3 în Germania. BitDefender înseamnă astăzi o suită de peste 54 de soluţii pentru satisfacerea nevoilor de securitate ale mediului IT actual, oferind administrarea eficientă a ameninţărilor informatice pentru circa 41 de milioane de utilizatori individuali şi din corporaţii. Produsele BitDefender sunt prezente prin distribuţie directă în peste 40 de ţari şi adaptate in 18 limbi.

SOFTWIN este un nume binecunoscut în domeniul consultanţei pentru soluţiile de business bazate pe IT, pe baza soluţiilor software consacrate şi a expertizei pe industrii. Mari organizaţii româneşti, din domeniul financiar, distribuţie, telecomunicaţii, sector public folosesc soluţii informatice implementate de SOFTWIN.

Domeniul eLearning este unul cu o tradiţie de 14 ani. După ce a introdus cartea electronică şi bibliotecile virtuale în România, compania românească a fost aleasă de BBC la sfârşitul anului trecut ca furnizor preferat, singurul din afara Marii Britanii, care să participe la un proiect gigant al acestei ţări, de creare de soft educaţional care să acopere întreaga programă şcolară britanică. SOFTWIN este şi dezvoltatorul colecţiei de software educaţional românesc, suita de Lecţii Interactive Intuitext de fizică, chimie, biologie şi geografie. De curând, a finalizat un proiect de anvergură: colecţia de 110 ani a Gazetei Matematice, în format electronic.

SOFTWIN este considerat un promotor în România şi în domeniul outsourcingului de servicii de Contact Center. Compania are în derulare peste 40 de contracte de servicii Call & Contact pentru clienţi gigant din Europa şi o experienţă de 5 ani în domeniu. Serviciile sunt oferite prin intermediul a peste 250 de tineri specializaţi care operează 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână.

SOFTWIN îşi propune să devină până în 2008, una din cele mai reputate trei companii high-tech din Europa Centrală şi de Est.

Sursa: Softwin

Colortrac infiinteaza o unitate de productie in Suzhou, China.

Pe 6 decembrie 2005 producatorul britanic de scanere large format Colortrac Ltd a inaugurat in China noua unitate de productie a componentelor, sub numele Colortrac Imaging Systems (Suzhou) Co.

Noua unitate va produce componente si sub-ansamble electro-mecanice pentru scanerele Colortrac. Exportate in Marea Britanie, aceste piese vor fi utilizate de specialistii britanici impreuna cu software, echipamente si tehnologii de ultima generatie pentru producerea scanerelor format mare vandute apoi in toata lumea.

Toate echipamentele sunt testate in conformitate cu cele mai exigente standarde de calitate pentru o satisfactie deplina a clientilor.

Graham Tinn, Managing Director al Colortrac a declarat: “Colortrac Suzhou reprezinta un element cheie al strategiei noastre de dezvoltare deoarece cautam sa extindem capacitatea de productie pentru gama SmartLF de scanere format mare, gama ce a avut un succes enorm pe piata mondiala; De asemenea dorim sa fim pregatiti pentru lansarea noilor produse, planificate pentru 2006. Infiintarea proprii unitati de productie ne va permite controlul total al activitatilor de productie, reducerea costurilor si asigurarea calitatii produselor pentru clientii nostri.”

Colortrac Imaging Systems (Suzhou) Co. Ltd este firma detinuta in totalitate de Colortrac Ltd. si situata in parcul industrial Suzhou, o zona de dezvoltare industriala aflata la 80 Km de Shanghai.

Sursa: Z Spot Media

IBM va cumpara Micromuse

IBM are în plan achiziţia cu 865 milioane USD a companiei Micromuse - producător de softuri pentru administrare de reţea.

Tranzacţia va îmbunătăţi portofoliul de produse Tivoli al IBM cu componente de management de reţea. Aplicaţiile Micromuse sprijină sistemele IT în derularea comunicaţiilor VoIP (Voice over Internet Protocol), la rularea materialelor video şi la vehicularea traficului de date prin Internet. De asemenea, aceste softuri ajută companiile în monitorizarea reţelelor şi rezolvarea problemelor legate de căderile de reţea, ajutând - când acest lucru se impune - şi la creşterea performanţei reţelei.

Afacerea se va încheia în primul trimestru din 2006. Micromuse va fi integrată în diviza software Tivoli. Softurile Micromuse vor face parte nu doar din linia de produse Tivoli, ci vor fi oferite şi cu echipamente hardware şi anumite servicii livrate de IBM.

Sursa : IBM

WiMAX in competitia telecom

Maine, 7 februarie 2006, domnul Florin Bejan, Secretar de Stat pentru Comunicatii in cadrul MCTI va participa la conferinta "WiMAX in competitia telecom", organizata de catre revista E-finance.

In cadrul conferintei vor fi dezbatute aspecte legate de noile aplicatii pentru WiMAX, de alocarea spectrului si adaptarea reglementarilor pentru sustinerea acestei tehnologii, noutati in programele de certificare si rezolvarea interoperabilitatii reale, avantaje si dezavantaje ale tehnologiei WiMAX in raport cu alte tehnologii wireless broadband - Wi-Fi si celular.

Evenimentul va avea loc la hotelul Athenee Palace Hilton, sala Regina Maria, incepand cu ora 8.30.

Sursa: MCTI

Cresteri semnificative ale sectorului IT&C

"Romanii sunt tot mai atrasi de ideea de tehnologizare, de investitii in cele mai noi instrumente de comunicare si de a invata modalitati noi de a utiliza spre propriul beneficiu descoperirile cele mai recente din sfera comunicatiilor si tehnologiei informatiei.

Dovada stau si ultimele cifre referitoare la instrumentele de plata cu acces la distanta: comparativ cu sfarsitul anului 2004, la finele anului 2005 s-a inregistrat o crestere cu 126% a numarului de utilizatori, iar valoarea tranzactiilor, exprimate in echivalent euro, a crescut cu 77%, atingand cifra record de 4.264.486.755,49 euro", a declarat ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei Zsolt Nagy, prezent in seara zilei de luni, 6 februarie la dezbaterea "Romanii si tehnologia", organizata de "Jurnalul national".

Ministrul Zsolt Nagy a aratat ca, in urma raportarilor efectuate de catre bancile avizate, conform art.15 din Ordinul 218/2004 privind procedura de avizare a instrumentelor de plata cu acces la distanta, de tipul aplicatiilor internet-banking, home-banking sau mobile-banking, pe trimestrul IV - anul 2005 a rezultat urmatoarea situatie: numarul bancilor care ofera astfel de servicii este de 25, in timp ce numarul instrumentelor de tip internet-banking, home-banking sau mobile-banking este 34.


Numarul utilizatorilor depaseste 100.000, iar numarul tranzactiilor se situeaza in jurul a 3.500.000. Pe parcursul intregului an 2005 s-au inregistrat 11.144.494 tranzactii, valoare acestora exprimate in echivalent euro fiind de 65.427.504.400,69 euro.

"Fata de intregul an 2004, cresterea numarului de tranzactii a fost de 42,5%, iar a valorii tranzactiilor exprimate in echivalent euro de 83,8%.", a adaugat Ministrul Zsolt Nagy.

Aurel Netin, Secretar de Stat pentru Tehnologia Informatiei a subliniat faptul ca, in ceea ce priveste domeniul ITC in Romania, atat mediul de afaceri, cat si autoritatile statului pot fi optimiste. "Si in anul 2006, rata de crestere va fi cu siguranta mentinuta la o valoare ridicata. Pe langa cresterea semnificativa a pietei de IT, un alt obiectiv major al MCTI in anul 2006 va fi si dezvoltarea unor servicii noi, cu valoare adaugata mare, precum si imbunatatirea continutului informational", a precizat Aurel Netin.

Evenimentul a fost organizat de "Jurnalul National" si s-a bucurat de prezenta a numerosi reprezentanti importanti ai domeniului ITC din Romania, provenind din sectorul guvernamental, din piata de soft, comunicatii si retail.

Romania propune un parteneriat corporatiei Microsoft

Oficialii romani au facut lobby pentru dezvoltarea unui centru de expertiza in tara noastra, la conferinta internationala Government Leaders Forum, organizata de Microsoft Corporated in Republica Portugheza, la Lisabona.

Posibile locatii pentru infiintarea centrului de excelenta Microsoft ar putea fi orasele Cluj si Iasi. „Decizia urmeaza sa fie luata la nivelul conducerii corporatiei. Noi am facut lobby pentru Romania. Am aratat care sunt avantajele tarii noastre si am prezentat investitiile de acest tip realizate recent in Romania“, ne-a declarat, din Lisabona, Szolt Nagy.
Evenimentul la care a participat si Aurel Netin, secretar de stat pentru tehnologia informatiei, a fost conceput ca un cadru pentru discutarea si prezentarea celor mai bune practici si experiente acumulate in domeniul guvernarii, al dezvoltarii social-economice, al educatiei si sanatatii, precum si ale rolului pe care noile tehnologii le pot avea in aceste domenii. In acest an, forumul s-a aflat deja la cea de-a 9-a editie. La intalnire au mai participat reprezentanti ai Estoniei, Letoniei, Greciei si Serbiei-Muntenegru.

Reprezentantii Romaniei au participat si la un mic dejun de lucru la invitatia lui Siim Kallas, Comisar european pentru probleme administrative, audit si antifrauda, pentru a dezbate rolul pe care il joaca IT-ul in transparenta actului guvernamental si decizional. In cadrul acestui dejun, au fost prezentate initiati-vele Uniunii Europene privind transparenta utilizarii fondurilor europene, precum si proiectul de creare a unui sistem „paperless“ denumit „e-commission“. In acest context, oficialii romani au prezentat rezultatele obtinute in domeniul transparentei decizionale si initiativa MCTI de a crea un portal pentru executia bugetara.

„Acesta este unul dintre proiectele ce vor fi dezvoltate anul acesta de MCTI. Executia bugetara a institutiilor publice va deveni astfel usor de urmarit“, a precizat Szolt Nagy. Delegatia romana a prezentat si cateva proiecte realizate, printre ele aflandu-se cele privind declaratiile de avere si asigurarea transparentei actului decizional si executiv. Ministrul comunicatiilor si-a exprimat interesul fata de sistemul e-commission, pe care il considera un bun punct de plecare pentru initierea unui proiect similar in Romania, menit sa ajute la pregatirea sedintelor de guvern.

„Am avut o intalnire si cu vicepresedintele Microsoft pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa, cu care am discutat despre modul in care putem colabora pentru imbunatatirea accesului la calculator si servicii de Internet pentru cetatenii romani“, a precizat, pentru SFin, ministrul comunicatiior. „Am discutat si despre serviciile de e-guvernare. Le-am propus chiar sa cream un generator de servicii electronice, in colaborare cu corporatia Microsoft“, a continuat Szolt Nagy.

Bill Gates a declarat la Lisabona ca serviciile americane care calculeaza impozitele sunt obligate, în ceea ce-l priveste, sa faca aceasta operatiune pe un calculator special, din pricina cantitatii enorme de date asupra averii sale. „Declaratia mea de impozite din Statele Unite trebuie stocata pe un computer special pentru ca cele obisnuite nu reusesc sa gestioneze cifrele“, a afirmat magnatul, în cadrul unei conferinte de presa la Microsoft Lisabona. „Astfel, mereu primesc înstiintari cum ca nu am platit una sau alta, când, de fapt, e vorba doar de computere nepotrivite“, a adaugat Bill Gates. „Prin urmare, îmi trimit apoi alte scrisori în care îmi spun cât le pare de rau de greseala comisa“, a mai spus miliardarul.

Averea lui Bill Gates e estimata la 47 de miliarde de dolari, potrivit revistei „Forbes“, care evalueaza periodic averile celor mai bogati oameni din lume.

preluat wall-street

DotCommerce aduce PayPal in Romania

DotCommerce anunţă posibilitatea acceptării de plăţi prin intermediul binecunoscutului sistem PayPal de către siturile tuturor clienţilor companiei.

Astfel, magazinele virtuale partenere vor putea accepta plăţi din întreaga lume prin intermediul PayPal, beneficiind astfel de un modul alternativ de plată online recunoscut la nivel mondial.

PayPal oferă persoanelor fizice şi juridice posesoare a unei adrese de e-mail, posibilitatea de a efectua şi/sau primi plăţi online, uşor, rapid şi în deplină siguranţă.

Serviciul este construit pe structura financiară deja existentă a conturilor bancare şi a card-urilor de credit/debit. Pentru a funcţiona în deplină siguranţă, în timp real şi la nivel global, PayPal utilizează un sistem avansat, proprietar, de prevenire a fraudelor.

Sursa : DotCommerce

Trimiteti si primiti fax-uri prin e-mail si SMS

E-fax, singurul serviciu din Romania care permite transmiterea si receptionarea de faxuri folosind doar un cont de e-mail, a lansat optiunea e-fax SMS: notificarea faxurilor receptionate direct pe telefonul mobil.

Continuand seria serviciilor inovatoare pe piata romaneasca, SYKO Systems a lansat e-fax SMS, serviciu prin care veti fi notificat prin SMS in momentul in care primiti un fax nou.

'Avem clienti care calatoresc foarte mult, pentru care este important sa fie intotdeauna informati. Pentru veni in intampinarea acestor nevoi, am lansat serviciul e-fax SMS, un sistem simplu de folosit, ce impinge mobilitatea dincolo de limite', a declarat domnul Alexandru Thomae, director general al SYKO Systems.

Activarea optiunii e-fax SMS se face direct din contul e-fax, in Panoul de Control de pe site-ul www.e-fax.ro.

De altfel, tot ceea ce implica folosirea serviciului a fost conceput astfel incat sa cat mai usor de utilizat:

- activarea contului si alocarea numarului de e-fax se face in maximum doua ore de la semnarea contractului.
- nu sunt necesare cunostinte tehnice in vederea utilizarii serviciului: este la fel de usor de a transmite/receptiona un fax prin e-fax, precum este de a trimite/primi un e-mail.
- toate setarile de cont pot fi modificate direct din Panoul de Control pe site-ul www.e-fax.ro

Pentru trimiterea unui fax prin sistemul e-fax, se creeaza documentul ce trebuie trimis si se converteste in format PDF sau TIF. Documentul se ataseaza apoi unui e-mail, ce va fi trimis la numar_destinatar@fax.e-fax.ro.

Primirea faxurilor este chiar mai simpla: se vor primi in format PDF sau TIF atasate unui e-mail sosit de la e-fax.ro. Expeditorul e-mailului va fi de forma numar_expeditor@fax.e-fax.ro.

'Incercam sa oferim o gama cat mai variata de produse si servicii, pentru a raspunde cerintelor pietei romanesti. In plus, avem pregatite o serie de oferte speciale, creeate tocmai pentru a veni in intampinarea nevoilor actualilor si viitorilor clienti.

Pentru mai multe detalii, vizitati site-ul www.e-fax.ro', a declarat de asemnea dl. Thomae.

Sursa : Comunicate De Presa

Ziua informarii eTEN in Romania

Miercuri, 22 martie 2006, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei va organiza "Ziua informarii eTEN in Romania". La aceasta sesiune de instruire va participa domnul Jean-Francois Junger, Project Officer, din partea Comisiei Europene.

Evenimentul va avea loc la sediul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, situat in B-dul. Libertatii, Nr. 14, sector 5, Bucuresti, incepand cu ora 10,00.
Un nou apel de propuneri a fost lansat in data de 17 februarie 2006, data limita pana la care se pot depune proiecte pentru finantare in cadrul programului comunitar eTEN fiind 19 mai 2006, ora 16:00, ora Bruxelles-ului.
"Anul trecut 25 de proiecte cu participare romaneasca au fost inscrise la Comisia Europeana pentru a obtine finantare prin programul eTen, cele 37 de firme si institutii romanesti partenere in cadrul proiectelor solicitand peste 2 milioane euro. Dintre acestea, patru proiecte la care participa si companii si institutii din Romania au fost declarate eligibile. Sunt convins ca si in acest an interesul va fi foarte ridicat", a declarat Ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei Zsolt Nagy.
eTEN este un program comunitar creat in scopul extinderii serviciilor electronice (e-services) la dimensiune trans-europeana. Programul promoveaza serviciile de interes public care creeaza oricarui cetatean, agent economic sau administratie oportunitatea de a profita de beneficiile societatii informationale.

Programul se desfasoara in perioada 2003-2006, avand un buget total alocat de 172,5 milioane euro. Pentru anul 2006 bugetul programului eTen este de 48,5 milioane Euro. Ca si in cazul altor programe europene, participarea la eTEN este conditionata de colaborarea cu parteneri din alta tara, asociata la acest program comunitar.
Mai multe informatii despre programul eTEN, gestionat de Directoratul General pentru Societate Informationala si Media din cadrul Comisiei Europene, sunt disponibile la adresa Europa.eu.int.

Firmele interesate sa participe la eveniment sunt rugate sa se inregistreze, prin e-mail, la adresa mihai.bulea@mcti.ro sau la tel./fax 021-311.41.24.

Sursa: MCTI

Competitia fotografica PhotoSharks te provoaca

PhotoSharks, cea mai nouă competiţie fotografică de pe internet, te invită începând cu data de 2 martie 2006, să iei parte la provocarea noastră. Începând din Leverkusen, Germania, şi ajungând în toate colţurile lumii, proiectul te provoacă să etalezi întregii lumi cele mai interesante poze ale tale, dovedindu-ţi abilităţile şi creativitatea. Suntem interesaţi de interpretarea ta personală a lumii şi a aspectelor ei în diferite situaţii, precum şi abilitatea ta de le captura într-o fotografie.

Provocăm toată lumea să trimita poze creative în concordanţă cu tema săptămânală propusă, pe care o puteţi afla accesând siteul nostru. Puteţi face de asemenea sugestii cu privire la tema săptămânii, propuneri care vor fi analizate şi luate în considerare. Asa că, ia-ţi aparatul foto şi un loc pe internet unde să încarci pozele, şi esti pregătit pentru provocare.

Tot ceea ce trebuie să faci este să exprimi printr-o fotografie tema săptămânii, să încarci poza pe un site personal, sau pe unul public pe care ai drept de publicare a pozelor, şi să ne trimiţi linkul direct al acelei pagini.

Toate linkurile trimise vor fi făcute public, iar lumea va vota cele mai creative fotografii. Puteţi la rândul vostru să urmariţi linkurile făcute public pe site, precum şi să votaţi favoritele personale. PhotoSharks reprezintă un proiect fotografic iniţiat şi realizat de Marius Mailat, omul din spatele acestui site. Proiectul va fi susţinut de miile de vizitatori ai site-ului care trimit linkuri către poze creative. Şi voi puteţi trimite linkurile voastre personale pentru a vă bucura de admiraţia oamenilor din întreaga lume.

Acesta nu este un concurs, ci mai degrabă o provocare, o oportunitate de a caştiga un loc în secţiunea noastră de OutStands, şi admiraţia tuturor vizitatorilor paginii şi galeriei noastre. Dacă te simţi în stare de această provocare, te aşteptam pe site-ul nostru pentru mai multe detalii despre cum să participi şi cum să caştigi un loc printre Outstands.

Pentru orice fel de sugestii sau reclamaţii, pentru a ne contacta, pentru a afla cum poţi fi un donator activ, sau pentru a accesa galeria noastră, vă invitam pe site.

Sursa: Photosharks

Castigati cu Cisco Expo 2006

Creşteţi productivitatea. Sporiţi satisfacţia clienţilor. Păstraţi-vă avantajele concurenţiale. Optimizaţi procesele de afaceri. Fiţi mai eficienţi. Învăţaţi. Câştigaţi. Cum? Toate acestea vor fi dezbătute la Cisco Expo în perioada 11-12 aprilie 2006 la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

Partener Platinum al evenimentului este compania Romtelecom. Parteneri Gold: Datanet Systems, Omnilogic şi S&T. Parteneri Silver: Astral, Crescendo, Intrarom, Trend Import - Export.

Mai multe informaţii privind agenda şi activităţile din cadrul manifestării puteţi găsi pe situl dedicat evenimentului: Ciscoexpo.

Sursa: Cisco

Romania si Grecia isi intaresc colaborarea in domeniul IT&C

Ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Zsolt Nagy, insotit de o delegatie a MCTI, a efectuat, marti, 7 martie 2006, o vizita oficiala in Grecia. Vizita a constat intr-o serie de convorbiri oficiale intre delegatia romana, domnul Georgios Alogoskoufis, Ministrul Economiei si Finantelor din Grecia si domnul Michalis Liapis, Ministrul elen al Transporturilor si Comunicatiilor.
Intalnirea cu domnul Michalis Liapis, de la sediul Ministerului Transporturilor si Comunicatiilor din Atena, a avut drept principale teme de discutie aspecte legate de cadrul legal ce reglementeaza comunicatiile electronice din cele doua tari, precum si de dezvoltarea pietei unice de retele electronice de tip broadband interconectate in totalitate la retelele europene si globale. In acest sens s-a stabilit crearea unu grup de lucru comun care sa realizeze proiecte concrete de realizare a acestei retele in cat mai scurt timp. De asemenea au avut loc si discutii referitoare la invesitiile elene pe piata comunicatiilor din Romania, fiind abordata si tema apropiatei privatizari a Romtelecom.
In final s-a stabilit ca in cursul acestui an sa soseasca in Romania o echipa de experti care sa impartaseasca din experienta lor si sa prezinte o serie de proiecte implementate cu succes pe piata de comunicatii din Grecia.
De asemenea, Zsolt Nagy l-a invitat pe ministrul Michalis Liapis intr-o vizita oficiala in tara noastra, stabilindu-se ca aceasta sa aiba loc in cursul lunii mai.
Discutiile purtate la Ministerul Economiei si Finantelor din Atena cu domnul Georgios Alogoskoufis, ministrul de resort, s-au axat pe identificarea de noi modalitati de finantare a domeniului IT in cele doua state. Alte teme importante au vizat prezentarea strategiei digitale elene, precum si informatizarea administratiei publice.
Ministrul Zsolt Nagy a purat discutii si cu presedintele Comisiei Elene pentru Telecomunicatii si Posta, domnul Nikitas Alexandridis, precum si cu domnul Andreas Taprantzis, CEO Hellenic Post.
Sursa: MCTI

Zitec reprezentant unic Zend in Romania

Zitec este reprezentant unic al firmei Zend in Romania. Zend este compania raspunzatoare de realizarea si promovarea binecunoscutei platforme de dezvoltare de aplicatii web, PHP . De asemenea Zend ofera diverse solutii software destinate cresterii calitatii dezvoltarii si exploatarii aplicatiilor realizate in PHP.
Produsele Zend promovate de Zitec pe piata romaneasca sunt destinate atat dezvoltatorilor de aplicatii PHP, cat si benficiarilor acestor aplicatii. Prin achizitia de produse specifice Zend:

- dezvoltatorii vor putea ridica nivelul calitatii codului si vor putea reduce timpii de dezvoltare;
- aplicatiile vor avea performanta mult sporita precum si control al calitatii in faza de exploatare;

Printre cele mai cautate produse Zend pe piata romaneasca sunt:

- Zend Studio Professional (client+server) un mediu de dezvoltare dedicat PHP
- Zend Platform - aplicatie strict necesara pentru aplicatii web de importanta mare.

In perioada 1 Martie - 30 aprilie 2006, Zitec ofera un discount de 5% pentru orice achizitie de produse Zend. Se ofera discounturi suplimentare pentru achizitii de valoare mare. Se acorda discounturi semnificative pentru studenti, mediul academic precum si microintreprinderi.

Produsele Zend distrubuite in Romania de Zitec pot fi comandate la aceasta adresa .

Alexandru LAPUSAN
alex.lapusan@zitec.com
contact@zitec.com
www.zitec.com

Cataloagele si revistele tiparite pot fi acum transpuse digital

Dorind rentabilizarea investiţiei în materialele tipărite, eCataloage.ro, soluţia de transpunere digitală a tipăriturilor, oferă posibilitatea de a distribui online cataloage, broşuri, reviste sau orice alte materiale tipărite în acelaşi format familiar cititorilor, dar beneficiind în plus de avantajele interactive oferite de mediul digital.

eCataloage.ro converteşte materialele tipărite în materiale digitale interactive, astfel încât vizitatorii Internet pot răsfoi fiecare pagină prin câteva click-uri de mouse.

Publisherii şi companiile care folosesc materiale tipărite de prezentare au la dispoziţie de acum înainte o soluţie cu priză în rândul consumatorilor, care le permite cu succes să:

- Creeze un nou canal de distribuţie a materialelor tipărite;
- Sporească vânzările printr-o mai uşoară distribuţie a catalogului de produse;
- Micşoreze costurile de producţie şi distribuţie;
- Genereze noi oportunităţi de vânzare;
- Beneficieze de un plus de imagine prin integrarea în site-ul companiei a celor mai inovatoare aplicaţii electronice;
- Îmbunătăţească experienţele de cumpărare ale clienţilor.

Pentru detalii suplimentare, vizitaţi website-ul oficial.

Pentru mai multe informaţii despre acestă soluţie, vă invităm să ne contactaţi.

Arxia este o companie de new media ce oferă soluţii digitale eficiente şi inovatoare, bazate pe tehnologii web. Expertiza noastră acoperă consultanţa strategică, dezvoltarea şi promovarea afacerilor în mediul online. Arxia este specializată în soluţii eficiente de gestiune a conţinutului şi de e-commerce.

Ramona Neagu
Arxia SRL
Str. Pârâului nr. 2b
400651 Cluj-Napoca
Tel.: 0264-452.273
Fax: 0264-452.273
rneagu@arxia.com
www.arxia.ro

Sursa: Comunicatedepresa.ro

Vicepresedintele Microsoft EMEA la IGCTI

Vicepresedintele Microsoft EMEA Vahe Torossian a vizitat, astazi, 2 martie 2006, Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei (IGCTI), unde a aflat despre planurile IGCTI din acest an si despre stadiul Sistemului Electronic National (SEN)- www.e-guvernare.ro, dezvoltat impreuna.
“Imi face placere sa constat progresul colaborarii noastre cu IGCTI privind proiectele de guvernare electronica,” a declarat Vahe Torossian. „Suntem parteneri si dorim sa contribuim la realizarea viziunii IGCTI privind guvernarea electronica drept instrument accesibil fiecaruia. Impartasim cunostinte, cele mai bune practici si planurile noastre de viitor pentru a realiza obiectivele de e-government, in beneficiul cetatenilor romani”.

Vorbind despre planurile IGCTI, presedintele Catalin Marinescu a mentionat ca IGCTI are in vedere dezvoltarea SEN pentru a creste baza actuala de utilizatori. „Colaborarea de pana acum a avut ca rezultat transmiterea mai rapida a datelor de catre cetateni si marii contribuabili”.

Unul din planurile privind extinderea serviciilor de guvernare electronica din acest an se refera la o infrastructura de certificare electronica, menita sa asigure interoperabilitatea intre autoritatile de certificare existente (Bridge Certification Authority- Bridge CA). Bridge CA va permite schimbul de informatii dintre administratiile guvernamentale din tara si cu cele din Uniunea Europeana.

Un alt proiect priveste asigurarea continuitatii acestor servicii. Acest lucru va fi asigurat prin realizarea unui Centru de recuperare in caz de dezastru, care are rolul de a asigura functionarea continua a sistemului chiar in cazul unor dezastre, prin replicarea in oglinda a acestuia, intr-o locatie diferita.

Colaborarea dintre IGCTI si Microsoft a demarat in 2003, o data cu dezvoltarea proiectului- pilot SEN. De asemenea, cele doua organizatii au mai colaborat si la dezvoltarea www.e-licitatie.ro.

IGCTI este o institutie publica ce administreaza spectrul de frecvente radioelectrice, supravegheaza si controleaza activitatile din domeniul comunicatiilor si opereaza, la nivel national, trei proiecte de Guvernare Electronica (www.e-guvernare.ro, www.e-licitatie.ro si www.autorizatiiauto.ro).

Claudia Covaci
Director PR
claudia.covaci@igcti.ro
www.igcti.ro

Ziua informarii eTEN in Romania 22 martie

Zsolt Nagy, Ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, va deschide, in data de 22 martie 2006, ora 10.00, Ziua Informarii eTEN in Romania. La eveniment, va fi prezent si domnul Jean-Francois Junger, Ofiter de Proiect, Comisia Europeana, care va prezenta programul de lucru eTen 2006 si va participa la sectiunea de intrebari si raspunsuri, sectiune menita sa clarifice toate nelamuririle participantilor.
Pentru participarea la Ziua Informarii eTen 2006 este necesara confirmarea prealabila. Astfel, ziaristii acreditati pe langa MCTI care doresc sa participe la eveniment sunt rugati sa confirme prezenta pana azi, 21 martie a.c., ora 16.30, la e-mail media@mcti.ro sau la telefon: 021- 400.17.91.

Evenimentul va avea loc la sediul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, situat in B-dul. Libertatii, Nr. 14, sector 5, Bucuresti, etajul II, incepand cu orele 09,30.

eTEN este un program comunitar creat in scopul extinderii serviciilor electronice (e-services) la dimensiune trans-europeana. Programul promoveaza serviciile de interes public care creeaza oricarui cetatean, agent economic sau administratie oportunitatea de a profita de beneficiile societatii informationale. Programul se desfasoara in perioada 2003-2006, avand un buget total alocat de 172,5 milioane euro. Pentru anul 2006 bugetul programului eTen este de 48,5 milioane Euro. Ca si in cazul altor programe europene, participarea la eTEN este conditionata de colaborarea cu parteneri din alta tara, asociata la acest program comunitar.
Mai multe informatii despre programul eTEN , gestionat de Directoratul General pentru Societate Informationala si Media din cadrul Comisiei Europene, sunt disponibile la adresa.
Sursa: MCTI

K Tech - Ultra PRO deschide un nou magazin in Timisoara

K Tech - Ultra PRO a inaugurat pe 16 martie al patrulea magazin Ultra PRO Computers în oraşul Timişoara.

Noua adresă la care Ultra PRO Computers îşi aşteaptă clienţii din Timişoara este Calea Aradului, nr. 56/a, în incinta hypermarket-ului Real. Magazinul dispune de o suprafaţă de 116 mp şi a necesitat o investiţie de aproximativ 120.000 USD. Inaugurarea de la Timişoara se înscrie în strategia de dezvoltare a lanţului de retail Ultra PRO Computers în ţară şi de apropiere faţă de client.

Magazinul oferă produse IT diversificate din întreaga gamă hardware şi software disponibilă în reţeaua Ultra PRO Computers.
Sursa: Agora

Proiectele IT&C romanesti pot obtine finantari europene

Astazi, 22 martie 2005, la sediul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Ministrul Zsolt Nagy i-a intampinat pe reprezentantii companiilor romanesti participante la Ziua Informarii eTEN in Romania. La eveniment a fost prezent si domnul Jean-Francois Junger, Ofiter de Proiect, Comisia Europeana.
"eTEN este un program comunitar destinat serviciilor de telecomunicatii trans-europene, al carui obiectiv este acela de a oferi oricarui cetatean, organizatie si administratie din Europa oportunitatea de a participa la dezvoltarea societatii informationale, oferind cadrul favorabil pentru investitii private si pentru crearea de noi locuri de munca, pentru cresterea productivitatii si modernizarea serviciilor publice. Pentru a putea participa la program, Romania plateste din anul 2004 o contributie pe o perioada de 3 ani de 587.000 euro, esalonata in rate anuale de 91.000 euro, 246.000 euro si 250.000 euro", a declarat ministrul Zsolt Nagy.

El a mai adaugat ca "In 2004, 5 proiecte cu participare romaneasca au fost selectate pentru finantare, valoarea totala a finantarii fiind de aproape 400.000 euro, in timp ce in anul 2005, mai putine proiecte - 4 - au atras totusi o valoare mai mare a finantarii - 500.000 euro."

La Ziua Informarii eTEN in Romania interesul companiilor fata de posibilitatile oferite de acest program s-a concretizat in numarul mare de participanti: peste 50, reprezentand 28 de companii din industria IT&C.

Bugetul anual al programului a variat intre 43 - 47 milioane de euro pe parcursul celor 3 ani aminititi.

eTEN ofera finantare pentru proiectele din sfera IT&C care indeplinesc urmatoarele conditii: serviciul trebuie sa fie trans-european - sa satisfaca nevoile din Statele Membre ale Uniunii Europene. In acest sens, organizatiile din Romania trebuie sa formeze consortii cu organizatii din cel putin doua State Membre UE; serviciile vizate pot fi servicii in totalitate noi sau servicii care exista deja la nivel national, dar carora li se va da o dimensiune trans-europeana; serviciul pentru care se face cererea de finantare trebuie sa fie de interes comun si sa corespunda unui interes economic si social; propunerile trebuie sa se potriveasca unuia din cele doua tipuri de actiuni: Dezvoltare Initiala (Initial Deployment) sau Validarea Pietei (Market Validation); serviciul trebuie sa se adreseze uneia din cele 6 teme: eGovernment, eHealth, eInclusion, eLearning, Trust&Security si Servicii pentru IMM-uri.

Jean-Francois Junger, Ofiter de Proiect, Comisia Europeana, a subliniat faptul ca "eTEN nu ofera finantare pentru proiecte de cercetare-dezvolare sau pentru infrastructura. Finantarea acordata difera in functie de tipul de actiune, abordat astfel: pentru Dezvoltarea Initiala, contributia Comunitatii este de pana la 30% din costul total estimativ al investitiei; iar pentru Validarea Pietei, contributia Comunitatii este de pana la 50% din valoarea investitiei".

El i-a incurajat pe cei prezenti in sala sa depune proiecte pentru acest program, a prezentat programul si etapele pe care le vor parcurge proiectele lor si a raspuns la intrebarile adresate.

Mai multe informatii despre acest program pot fi gasite la MCTI , sectiunea Integrare Europeana, subsectiunea Programe Comunitare, sau pot fi obtinute prin e-mail, adresandu-va la mihai.bulea@mcti.ro sau la tel./ fax 311.41.24, persoana de contact Mihai Bulea.
Sursa: MCTI

D-Link si partenerii sai in mediul business si IT romanesc

Principiul fundamental al strategiei locale de dezvoltare al D-Link, o companie puternică, cu o experienţă de 20 ani în domeniul vânzărilor, marketing-ului şi suportului pentru clienţi, cu stabilitate şi creşteri anuale semnificative, este acela de a oferi rapid pe piaţa românească cele mai recente tehnologii, produse de înaltă calitate, fiabile, la preţuri excelente în domeniul reţelelor şi comunicaţiilor.
D-Link este lider mondial recunoscut în conceperea, dezvoltarea şi fabricarea de echipamente de reţea, cu sau fără fir, echipamente de bandă largă, echipamente digitale şi echipamente de comunicaţii - voce şi date, pentru reţelele destinate întreprinderilor mici, mijlocii şi mari.

De la deschiderea reprezentanţei din Bucureşti, în octombrie 2005, prezenţa D-Link în mediul IT şi de business românesc s-a făcut simţită în mod constant. D-Link a încheiat contracte cu distribuitori importanţi pentru furnizarea de soluţii pentru reţele şi comunicaţii, broadband, dispozitive electronice digitale, comunicaţii de voce şi date pentru diverse medii.

Reprezentanţa D-Link sprijină în mod activ dezvoltarea business-ului existent şi aduce noi tendinţe în cadrul politicilor de vânzări, propunându-şi să devină, prin partenerii săi ElkoTech România, Lasting System şi SCOP Computers, cei mai cunoscuţi distribuitori de networking din România. Firmele mici şi mijlocii pot implementa acum soluţii complexe pentru a-si extinde afacerea, pot beneficia de echipamente foarte uşor de configurat, cu multiple funcţii şi facilităţi şi, nu în ultimul rând, pot avea acces la un nivel de securitate cu mult mai ridicat.Pentru ELKOTech România, deschiderea reprezentanţei D-Link în România a constituit un factor extrem de important pentru consolidarea relaţiei de parteneriat şi pentru îmbunătăţirea suportului oferit clienţilor, datorită avantajelor colaborării cu o echipă locală D-Link.

D-na Adriana Popa, Marketing Manager, afirmă că “ELKOTech România a înregistrat o creştere semnificativă în primele două luni şi jumatate ale anului 2006 la vânzările de produse D-Link, şi ne aşteptăm ca primul trimestru al anului să se încheie cu o creştere de 75 % faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în cea mai mare parte datorită cererii crescute pe grupele de produse wireless şi switch-uri”. Solicitările pentru produsele D-Link vin în special din partea clienţilor din sectoarele SOHO şi SMB, clienţi care apreciază calitatea şi fiabilitatea produselor D-Link şi performanţele net superioare faţă de cele ale concurenţei.LASTING este distribuitor al produselor D-Link în România de peste doi ani.

Mircea Sârbu, Director Distribuţie LASTING System, apreciază că “pentru grupul de distribuţie al LASTING, colaborarea cu D-Link constituie un pas important în dezvoltarea business unit-ului de comunicaţii. Cu un portofoliu impresionant de produse pentru Enterprise, SME şi SOHO, D-Link reprezintă un leader în multe zone din pieţele în care activează. Împreună cu un produs excelent, perfect adaptat fiecărei zone de adresare, echipa dedicată şi competentă a reprezentanţei D-Link în România au marcat pozitiv evoluţia parteneriatului nostru”.

La rândul său, Octavian Vlad, Product Manager LASTING System, subliniază că "este vorba despre o creştere organică impresionantă, de peste 400 % pe an, susţinută de parteneriatele din reţeaua de distribuţie. Din ce în ce mai mulţi parteneri de afaceri capătă încredere în produsele şi soluţiile propuse de noi, iar expertiza tehnică oferită şi complexitatea soluţiilor propuse fac din D-Link o alternativă viabilă la soluţiile existente pe piaţă".SCOP Computers apreciază modul în care D-Link vine în întâmpinarea necesităţilor pieţei IT din România, printr-o gamă largă de produse ce necesită o bună promovare atât în rândul partenerilor cât şi în rândul beneficiarilor.

Consolidarea canalelor de distributie se face simţită prin “creşterea cifrei de afaceri din ultimele luni şi prin modul în care produsele D-Link sunt percepute în piaţă, receptivitatea crescută faţă de brand şi faţă de tehnologiile oferite fiind o confirmare a oportunităţii eforturilor reprezentanţei locale”, după cum confirmă Andrei Gavriliu, Product Manager Scop Computers.Cu ajutorul partenerilor din România, D-Link a reuşit implementarea cu succes a primelor reţele fără fir cu acoperire extinsă, soluţia concepută împreună cu partenerii locali asigurând conectivitate la nivelul unui întreg oraş. Succesul proiectului pilot a motivat furnizorul local să continue extinderea zonei de acoperire iar în prezent se poartă tratative pentru implementarea unor soluţii similare în multe alte oraşe.

Fiabilitatea şi nivelul redus al investitţei ne fac să credem că astfel de soluţii vor deveni extrem de populare în viitorul apropiat, o serie de operatori de nivel naţional manifestându-şi deja interesul faţă de echipamentele D-Link.

Bogdan MIHALCEA, Country Manager D-Link, este de părere că:“Brandul D-Link începe să cucerească şi piaţa autohtonă de networking. Am fost plăcut surprins să constat că produsele erau deja cunoscute şi apreciate, însă lipsa suportului local - devenit între timp liantul principal al dezvoltării businessului nostru - era unicul impediment pentru ca D-Link să deţină cota de piaţă adecvată.Ţin să mulţumesc în mod deosebit partenerilor noştri, care au înţeles că e timpul ca tehnologiile performante să nu mai fie prohibitive din punct de vedere financiar pentru segmentul SOHO/SMB. Soluţiile pe care le oferim împreună acestui segment înglobează facilităţile Enterprise însă costul initial scăzut duce la un Return of Investment rapid. Prin deschiderea reprezentanţei locale, D-Link a reuşit apropierea de clienţii săi şi, în acelaşi timp, a demarat o serie de programe adresate sectorului educaţional prin care compania va înlesni accesul la informaţie al tinerilor studenţi“.

BitDefender vrea programatori pentru un nou birou in Timisoara

BitDefender, divizia de securitate a datelor din cadrul SOFTWIN va deschide un laborator de cercetare-dezvoltare in domeniul securitatii datelor, la Timisoara.

In prima faza a proiectului - sesiunea de recrutare pentru echipa viitorului birou regional - cei mai buni programatori se vor intalni cu reprezentantii BitDefender, pentru a-si demonstra competentele.

“Viitorii colegi timisoreni vor avea in fata o cariera internationala si conditii de lucru la standarde occidentale. Ei se vor alatura celor 200 de specialisti exceptionali din echipele noastre din Bucuresti, Cluj-Napoca si IasI“, a declarat Bogdan Dumitru, BitDefender, CTO.

Interviurile si testele practice vor avea loc in perioada 28-30 martie, la Universitatea Politehnica Timisoara. Cei interesati pot afla detalii suplimentare la aceasta adresa .

BitDefender este varful de lance al industriei IT romanesti, cu circa 41 de milioane de utilizatori din peste 100 de tari. BitDefender are filiale externe in Germania, Spania, si SUA.

Produsele BitDefender sunt considerate de top din punct de vedere tehnologic de catre cele mai importante institutii mondiale de testare. In numarul din aceasta luna al PC World SUA, cea mai mare citita revista IT din America, BitDefender a fost clasat pe primul loc în topul soluţiilor antivirus pe 2006. Produsul romanesc a intrecut 9 dintre cele mai renumite soluţii de securitate din întreaga lume.

BitDefender este o suită de peste 54 de soluţii pentru satisfacerea nevoilor de securitate ale mediului IT actual, oferind administrarea eficientă a ameninţărilor informatice pentru peste 41 de milioane de utilizatori individuali si din corporaţii, în mai mult de 100 de ţări.
Realizată pentru a oferi protecţie completă reţelelor şi sistemelor companiilor, gama de soluţii BitDefender cuprinde, pe lângă produse pentru protecţia antivirus, antispam, personal firewall şi soluţii de administrare a securităţii. De asemenea, echipa BitDefender oferă consultanţă organizaţiilor în realizarea şi stabilirea politicilor de securitate a datelor pentru reţelele de calculatoare.

BitDefender este o divizie a SOFTWIN SRL, al cărei sediu central se află în România, la Bucureşti. SOFTWIN are reprezentanţe externe în Germania, Marea Britanie, Spania şi SUA.

Cosmin Mares
pr@softwin.ro
www.softwin.ro

Sursa: Comunicatedepresa.ro

Un nou magazin Ultra PRO Computers in Bucuresti

K Tech - Ultra PRO a inaugurat pe 12 aprilie, un nou magazin în Bucureşti, în incinta Centrului Comercial Feeria.
Noua adresă la care Ultra PRO Computers îşi aşteaptă clienţii este şoseaua Bucureşti - Ploieşti, nr. 44A, în incinta Centrului Comercial Feeria. Magazinul dispune de o suprafaţă de 127 mp şi a necesitat o investiţie de aproximativ 121.000 USD.

Inaugurarea noului magazin Ultra PRO Computers în Bucureşti se înscrie în strategia de dezvoltare a lanţului de retail Ultra PRO Computers şi de apropiere faţă de client. Magazinul oferă produse IT diversificate din întreaga gamă hardware şi software disponibilă în reţeaua Ultra PRO Computers. Aici clienţii beneficiază şi de consultanţă de specialitate.
Sursa: Agora